MEDISCHE FITNESS AMELAND

Medische fitness is niet heel veel anders dan normale fitness, er wordt zelfstandig gesport en gewerkt aan zelfstandige doelen. Het verschil met gewone fitness is de begeleiding door zorgprofessionals. Wij helpen je graag verder als je een fysiotherapietraject hebt afgerond of als je bent verwezen door de huisarts om je fysieke fitheid te verbeteren zonder daarvoor fysiotherapie te volgen. Medische fitness is maatwerk en daarom is een afspraak met een van onze professionals de eerste stap.

 

Stop therapie, start met trainen

Je hebt een traject met fysiotherapie afgesloten. Hier heb je handvaten gekregen in de vorm van adviezen en oefeningen. Je mist echter structuur en wil graag dat er tijdens je training een professional meekijkt en je bijstuurt waar nodig. Je oefent echter wel zelfstandig. In jouw situatie is medische fitness uitstekend geschikt. Het geeft je structuur in je training en biedt je zekerheid van effectiviteit door de professionele begeleiding.

Specifieke programma’s

Naast medische fitness bieden we ook diensten aan die gericht zijn op een bepaalde aandoening zoals beweegprogramma’s voor COPD, hartaandoeningen, diabetes of oncologie. 
We zijn aangesloten als harteraad bewegclub en bieden daar een vertrouwde en veilig omgevingom te trainen met een hartaandoening.
We bieden ook valpreventie en -training: vallen verleden tijd. 
Wil je een kortdurende cursus of workshop volgen? Of een lezing bijwonen? Kijk voor het actuele aanbod in onze kalender

Locatie

Ballumerweg 30, 9163GB Nes Ameland
contact@beweegzorgameland.nl
085 2007408

Onze locatie is vanaf 1 februari 2022 geopend. 

Hoe werkt het?

1

Aanmelden

Medische fitness kun je volgen als aansluiting op je fysiotherapietraject of met een verwijzing van de huisarts. Vraag een van onze therapeuten om je aan te melden.

2

Intake

Na je aanmelding via jouw therapeut vindt een intake plaats. Hier wordt je conditie in kaart gebracht.

3

Planning

Als je conditie in kaart is gebracht, dan wordt je ingedeeld in een van onze groepen waarvan jouw conditie en agenda het beste past

4

Trainen

Een medisch fitnesstraject duurt minimaal een half jaar waarbij je minstens 1 keer per week traint. Het belangrijkste is dat jouw gestelde doelen worden behaald. 

5

Evaluatie

periodiek wordt jouw conditie weer opnieuw bepaald en worden de gestelde doelen geëvalueerd. Zo blijf je vooruitgaan

6

Blijven trainen

Na een half jaar wil je graag doorgaan. Je kunt nu een verlenging op je traject boeken en blijven werken aan een goede conditie.

× Hoe kan ik je helpen?